Nieuws Remproblemen na crash Russell in Grand Prix van Canada Door 19. juni 2023 Tijdens de recente Grand Prix van Canada zorgde George Russell van het Mercedes-team voor een ongelukkig incident toen hij hard in contact kwam met de muur. Hoewel hij zijn weg… Tijdens de recente Grand Prix van Canada zorgde George Russell van het Mercedes-team voor een ongelukkig incident toen hij hard in contact kwam met de muur. Hoewel hij zijn weg kon vervolgen na de crash, moest Russell uiteindelijk de race staken vanwege remproblemen. Teamchef Toto Wolff heeft nu verklaringen gegeven over het voorval en de uitvalbeurt van de jonge Brit. It looked like a race-ending collision… but Russell's currently running in the points! Watch the moment his podium hopes were dashed 💥#CanadianGP #F1 https://t.co/us4TqJm7Tj — Formula 1 (@F1) June 18, 2023 Uitvalbeurt van Russell Nadat Russell in de 8ste positie werd getroffen door zijn remproblemen, en daardoor niet de race kon voortzetten, haalde het Mercedes team nog wel punten met Lewis Hamilton, die de tweede positie bemachtigde. “In Montreal is het altijd zo dat je de remmen tot hun uiterste benut”, liet Wolff weten. “Nadat George de muur raakte, beseften we dat de remmen buitensporig versleten raakten. De temperatuur steeg steeds meer, dus besloten we de auto uit de race te halen.” De uitleg van Wolff staat haaks op de woorden van Andrew Shovlin, het hoofd van de technische staf op het circuit, die beweerde dat de botsing met de muur geen invloed had op de remmen van de Mercedes W14. Wolff zag in het incident vooral een gedreven coureur die weigerde snelheid op te geven. “George ging gewoon in de aanval. Hij nam de bocht zoals gewoonlijk, ondanks het feit dat hij hard over de kerbs reed. Maar dit keer werkte het niet.” LAP 55/70 Geooooorge 💔 Running eighth, Russell is told to retire with excessive brake wear#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/PAFzkJeIHK — Formula 1 (@F1) June 18, 2023 Mercedes blijft streven naar herstel Ondanks de teleurstellende uitvalbeurt van Russell, blikt Mercedes toch met een positief gevoel terug op de Grand Prix van Canada. Na een succesvol resultaat in Barcelona leken de updates van Mercedes ook in Canada vruchten af te werpen. Toch houdt het team beide benen op de grond. “Wat onze situatie betreft, moeten we realistisch blijven. Max Verstappen loopt nog steeds ver voorop”, aldus Wolff. “Maar we komen langzaamaan dichterbij en we zullen terugslaan. Daar ben ik zeker van.” Deel het artikel Waar wil je delen? Facebook LinkedIn Email Kopieer link Laatste nieuws Lees meer nieuws Autonieuws Trapauto haalt 120 km/u en mag de snelweg op Autonieuws In dit land krijg je vanaf nu een milde boete als je met paraplu fietst Autonieuws Volkswagen is er nu echt klaar mee: ‘Benzineauto’s zijn net als paarden’ Formule 1 1,6 kilometer lang en 30 verdiepingen hoog: deze drijvende megastad biedt ruimte aan 80.000 mensen Autonieuws Over 5 jaar is dit de grootste autobouwer ter wereld Autonieuws Steeds meer automobilisten maken bewust deze overtreding: ‘Ze moeten streng aangepakt worden’
Formule 1 1,6 kilometer lang en 30 verdiepingen hoog: deze drijvende megastad biedt ruimte aan 80.000 mensen
Autonieuws Steeds meer automobilisten maken bewust deze overtreding: ‘Ze moeten streng aangepakt worden’