Formule 1

Circuit Zandvoort verandert van naam

Nieuwe naam voor Circuit Zandvoort
Nieuwe naam voor Circuit Zandvoort / Gettyimages

Het Nederlandse circuit in de duinen heeft een andere naam gekregen.

Jarenlang droeg het iconische circuit de naam Cm.com Circuit Zandvoort, maar inmiddels is er een anders sponsor gevonden die zijn naam aan het asfalt heeft verbonden.

Het circuit vlak voor de Grand Prix van Nederland (nog een kleine twee weken) namelijk verder als Mascot Circuit Zandvoort. Een naamswijziging die het gevolg is van een verder uitgebreide samenwerking met Mascot Workwear.

Dit Deense familiebedrijf voor werkkleding is al jaren partner van het circuit, maar krijgt nu een nóg prominente plek in de naam.

Het contract tussen beide partijen loopt voor minimaal drie jaar. De samenwerking moet zorgen voor meer zichtbaarheid en een versterking van de gezamenlijke merkwaarden, zo laat het circuit weten.

Duits medium komt met groot nieuws over terugkeer Christian Horner

Lees ook: Duits medium komt met groot nieuws over terugkeer Christian Horner

Veranderingen op het circuit

Mascot Workwear is al lange tijd actief in de wereld van de autosport. Het merk is aanwezig bij grote internationale evenementen en met de nieuwe overeenkomst krijgt Mascot een duidelijkere rol op het circuit.

De pitstraat en het pitgebouw worden voorzien van opvallende branding. Ook de startboog en de tribunes krijgen het logo van Mascot.

Daarnaast wordt een van de bochten van het circuit volledig aangekleed in de stijl van het merk. Bezoekers en teams zullen de aanwezigheid van Mascot daardoor niet kunnen missen.

Het personeel van Circuit Zandvoort maakt al gebruik van de werkkleding van Mascot. De kleding is naar eigen zeggen ontworpen om comfort te combineren met functionaliteit, wat belangrijk is bij het organiseren van grote evenementen.

De directie van Circuit Zandvoort noemt de naamswijziging een logische stap, aangezien beide partijen dezelfde kernwaarden delen.

Ook binnen de autosport is de samenwerking een teken dat beide merken zich willen positioneren als betrouwbare en vooruitstrevende partners.

Met de nieuwe naam begint een nieuw tijdperk voor het circuit, dat volgens jaar voor het laatst de Grand Prix van Nederland organiseert.

De komende jaren zal de naam op alle belangrijke plekken zichtbaar zijn, zodat iedereen de nieuwe identiteit leert kennen.

Bekijk de aankondiging in de video hieronder:

Isack Hadjar onthult zwakke plek die hem nu nog het Red Bull-stoeltje kost

Lees ook: Isack Hadjar onthult zwakke plek die hem nu nog het Red Bull-stoeltje kost

George Russell wil betalen om F1-kampioen te worden

Lees ook: George Russell wil betalen om F1-kampioen te worden

Laatste nieuws

Lees meer nieuws