Formule 1 Tv-presentator biedt excuses aan F1-coureur aan voor opmerking na de GP van China Max Verstappen en George Russell / Gettyimages Door L. Maas 25. maart 2025 F1 nieuws George Russell Ted Kravitz De Grand Prix van China werd allesbehalve een rustige zondag in de F1-wereld. Op en naast de baan was er drama en frustratie. Sky Sports-verslaggever Ted Kravitz moest zijn excuses aanbieden nadat hij een ongemakkelijke opmerking had gemaakt tijdens de liveverslaggeving van de Grand Prix van China. Op de baan zette McLaren hun indrukwekkende seizoensstart voort met een één-twee finish. Oscar Piastri behaalde een overtuigende overwinning op het Shanghai International Circuit, terwijl teamgenoot Lando Norris kort daarachter als tweede eindigde ondanks technische problemen onderweg. Het Ferrari-duo Lewis Hamilton en Charles Leclerc haalde op negatieve wijze de krantenkoppen, toen zij samen met Alpine-coureur Pierre Gasly werden gediskwalificeerd. Remproblemen Norris kampte met remproblemen tegen het einde van de race, maar slaagde er toch in om George Russell van Mercedes achter zich te houden. Russell eindigde als derde, net voor Max Verstappen, maar slaagde er niet in om de tragere McLaren te passeren. Dat werd een centraal thema in Kravitz’ verslaggeving na de race. Met Mercedes-ingenieurs in de buurt zei Kravitz ineens: “George Russell, hij kan Lando Norris niet eens inhalen, en die heeft geen remmen. Wat is er mis met George Russell?” Hoewel de opmerking in eerste instantie met gelach werd ontvangen, werd de sfeer snel ongemakkelijker en besefte Kravitz meteen dat hij een grens had overschreden: “Ik weet het, ik weet het, er waren redenen voor. Sorry, dat was een beetje ongemakkelijk,” voegde hij er snel aan toe. George Russell in gênant moment met Norris Maar daar eindigde het drama niet. Na de race haalde George Russell opnieuw de krantenkoppen toen hij tijdens een interview met Lando Norris een grap probeerde te maken – met twijfelachtig resultaat. Midden in het interview verscheen Russell, stak zijn hand uit en plaatste een vinger bij de mond van Norris in een poging hem te laten glimlachen. Norris was duidelijk verrast en riep: “Raak me niet aan!” Russell, die gewoon wat goede sfeer wilde brengen, probeerde zich te verklaren: “Ik probeerde je alleen maar aan het lachen te maken.” Maar het werd nog ongemakkelijker toen Russell onthulde dat hij net van het toilet kwam, wat Norris zichtbaar walgde: “Ben je net naar het toilet geweest? Hopelijk heb je je handen gewassen, dat is vies, ik heb wat desinfectiemiddel nodig.” Russell, enigszins beschaamd, kwam met een sarcastische verontschuldiging: “Sorry maat, dat was best vies, mijn excuses.” Norris nam het gelukkig met een lach op en sloot het moment af met een grap: “Ik meld je bij HR.” Lees ook: Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis Lees ook: Rood-witte tape op lantaarnpalen: Slechts enkele automobilisten weten wat het betekent Deel het artikel Waar wil je delen? Facebook LinkedIn Email Kopieer link Laatste nieuws Lees meer nieuws Autonieuws Populairste automerk onder senioren: een onverwachte favoriet Formule 1 Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis Autonieuws Rood-witte tape op lantaarnpalen: Slechts enkele automobilisten weten wat het betekent Autonieuws Nieuwe elektrische auto te zwaar voor B-rijbewijs Autonieuws 7 stoelen en 200 pk voor nog geen 14.000 euro: reusachtige SUV bestormt de markt Autonieuws Betekent geen eenrichtingsverkeer: het verkeersbord dat veel mensen verkeerd begrijpen
Formule 1 Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis