Formule 1

Miljardair heeft zijn eigen privé F1-circuit ter waarde van 200 miljoen gebouwd op de zijkant van een berg

Miljardair heeft zijn eigen privé F1-circuit ter waarde van 200 miljoen gebouwd op de zijkant van een berg
Magarigawa
Door L. Maas 9. april 2025

Een miljardair heeft doodleuk zijn eigen privé F1-circuit gebouwd voor 200 miljoen, direct uitgehouwen in de bergwand.

Het circuit heeft de naam Magarigawa gekregen en ligt in de Chiba-bergen, ongeveer 106 kilometer van Tokio.

Het circuit is 3,5 kilometer lang en gebouwd voor de allerrijksten die hun supercars tot het uiterste willen drijven.

De baan slingert door het landschap met 22 uitdagende bochten en een indrukwekkend rechte stuk van 800 meter. Dit alles met een adembenemend uitzicht op Mount Fuji.

En als adrenalineverhogend racen met hoge snelheid niet genoeg is, is er ook een infinity pool, een restaurant, een modern fitnesscentrum en een karaokekamer waar je de overwinningsroes kunt uitzingen.

Als het eerste privéresort met een racecircuit in Azië heeft Magarigawa een unieke plaats in de motorsportgeschiedenis en is het daadwerkelijk ontworpen door F1-ontwerper Hermann Tilke.

Tilke is verantwoordelijk voor de Shanghai International Circuit, Bahrain International Circuit, Circuit of the Americas, Jeddah Circuit, Baku City Circuit, Yas Marina Circuit en Singapore Marina Bay Circuit, die allemaal op de F1-kalender van 2025 staan.

Jamie Chadwick is geschokt over wat de mensen dicht bij Lando Norris hem niet vertellen

Lees ook: Jamie Chadwick is geschokt over wat de mensen dicht bij Lando Norris hem niet vertellen

Indrukwekkende locatie

Tijdens de bouw van Magarigawa verklaarde Tilke:

“Ik heb de afgelopen drie decennia veel circuits ontworpen en elk van hen is echt uniek.”

“Of het nu gaat om ontwerpen voor F1, motorraces of toeschouwers, ik weiger mezelf te beperken tot bestaande concepten.”

Vanwege de indrukwekkende locatie van het circuit was veiligheid een grote uitdaging tijdens de bouw, maar de oprichter en directeur van het project, Rafael Galiana, is ervan overtuigd dat hij de juiste balans heeft gevonden.

“We hielden voortdurend in gedachten dat we het leven van alle coureurs op het circuit moeten beschermen, zowel die in raceauto’s als in gewone auto’s,” legde hij uit.

“We probeerden ook een kleur te vinden die zou opgaan in de natuurlijke omgeving en de bestuurders het gevoel zou geven dat ze door het bos rijden.”

Na drie jaar bouwen werd Magarigawa officieel geopend in 2023, maar onlangs is het viraal gegaan onder F1-fans die staan te popelen om een race op dit unieke circuit te zien.

Op dit moment is het echter zeer onwaarschijnlijk dat het circuit geschikt zou zijn, omdat de locatie het moeilijk zou maken om in zijn huidige vorm te voldoen aan de FIA-tests.

F1-coureur uit sessie gehaald tijdens de GP van Saoedi-Arabië, terwijl het team het probleem onderzoekt

Lees ook: F1-coureur uit sessie gehaald tijdens de GP van Saoedi-Arabië, terwijl het team het probleem onderzoekt

Rode vlag na harde Red Bull-crash in vrije training

Lees ook: Rode vlag na harde Red Bull-crash in vrije training

Laatste nieuws

Zie meer nieuws