Formule 1 Max Verstappen reageert met drie woorden als hij gevraagd wordt naar de botsing met George Russell Max Verstappen in gesprek met Sky Sport na de race in Barcelona Door Tim Visser 1. juni 2025 F1 nieuws Grand Prix van Spanje Max Verstappen In de slotfase van de Grand Prix van Spanje botste hij tot twee keer toe met George Russell De tweede botsing leek opzettelijk. Veel ogen waren daarnavgericht op de internationale autosportbond FIA. Zij onderzochten of de Nederlander met opzet tegen zijn Britse concurrent is ingereden. Ze oordeelden van wel en gaven hem 3 strafpunten op zijn licentie. De race in Barcelona verliep al moeizaam voor Max Verstappen. Na een late safety car had hij enkel nog harde banden over. Zijn directe concurrenten reden op zachtere en snellere banden. Daardoor verloor hij snel terrein. Eerst werd hij ingehaald door Charles Leclerc, daarna probeerde George Russell een actie te maken. Dat leidde tot licht contact, waar Verstappen al duidelijk niet blij mee was. Wat volgde was opmerkelijk. De Red Bull-ingenieur vroeg Verstappen via de boordradio om zijn plek aan Russell af te staan. De Nederlander reageerde boos en liet zich even gaan over de radio . Lees ook: Populairste automerk onder senioren: een onverwachte favoriet Tijdstraf voor Max Toen hij uiteindelijk gehoor gaf, raakte hij opnieuw de Mercedes van Russell. Deze actie werd bestraft met tien seconden tijdstraf. Daardoor viel Verstappen terug naar de tiende plaats en scoorde hij slechts één punt. Na de race werd Verstappen door Sky Sports-verslaggeefster Rachel Brookes gevraagd of hij opzettelijk de botsing had veroorzaakt. Zijn korte antwoord: “Maakt het uit?” Vervolgens weigerde hij in te gaan op verdere vragen over het incident. “Ik praat liever over de race dan over één enkel moment,” voegde hij daaraan toe. Voormalig wereldkampioen Nico Rosberg vond dat de straf niet ver genoeg ging. Hij stelde op televisie dat Verstappen gediskwalificeerd had moeten worden. Verstappen zelf lijkt weinig vertrouwen te hebben in het restant van zijn seizoen. “We zijn sowieso veel te langzaam om voor het kampioenschap te vechten, dat was vandaag weer duidelijk,” zei hij. “Ik vond de drie-stopsstrategie leuk. Er zat veel actie in. Maar op het eind kwamen we zonder goede banden te zitten. De harde band had gewoon geen grip.” Oscar Piastri won de race in Spanje, met Lando Norris op de tweede plek. Leclerc eindigde als derde. George Russell werd vierde. Door de straf van Verstappen schoven vijf andere coureurs een plek op. Verstappen moest genoegen nemen met één schamel puntje. Lees ook: Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis Lees ook: Rood-witte tape op lantaarnpalen: Slechts enkele automobilisten weten wat het betekent Deel het artikel Waar wil je delen? Facebook LinkedIn Email Kopieer link Laatste nieuws Lees meer nieuws Autonieuws Populairste automerk onder senioren: een onverwachte favoriet Formule 1 Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis Autonieuws Rood-witte tape op lantaarnpalen: Slechts enkele automobilisten weten wat het betekent Autonieuws Nieuwe elektrische auto te zwaar voor B-rijbewijs Autonieuws 7 stoelen en 200 pk voor nog geen 14.000 euro: reusachtige SUV bestormt de markt Autonieuws Betekent geen eenrichtingsverkeer: het verkeersbord dat veel mensen verkeerd begrijpen
Formule 1 Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis