Formule 1 Lando Norris hint op een overstap naar een ander F1-team Foto: Red Bull Door Tim Visser 9. maart 2025 F1 nieuws Lando Norris McLaren Vorig jaar hielp Lando Norris zijn team namelijk aan de constructeurstitel, waarmee McLaren een 26 jaar durende droogte beëindigde. De Brit maakte in 2019 zijn Formule 1-debuut bij McLaren en verlengde zijn contract in 2024 met meerdere jaren. Toch staat hij open voor een toekomst bij de Italiaanse renstal. Lewis Hamilton maakte een spectaculaire transfer naar Ferrari voor 2025 na twaalf seizoenen bij Mercedes. Iets dat hij ook wel ziet zitten. Als Lando Norris ooit McLaren verlaat, is er volgens hem maar één team waar hij naartoe zou willen. In gesprek met NBC News zei hij: “Ik weet precies naar welk team ik graag zou gaan – het is het team waar iedereen op een bepaald punt in zijn carrière deel van wil uitmaken – maar ik ben erg blij bij McLaren.” Dat team is natuurlijk Ferrari. Zoals Sebastian Vettel ooit zei: “Iedereen is een Ferrari-fan.” Toch zegt Norris er wel meteen bij dat hij enthousiast blijft over zijn toekomst bij McLaren. “Zij hebben mij in de Formule 1 gebracht. Ik heb hier praktisch mijn hele leven doorgebracht en ik wil hier nog vele jaren blijven.” “Dus ik ben enthousiast om in papaya te blijven en voor hen te blijven vechten.” Voorlopig lijkt een overstap naar Ferrari uitgesloten. Zowel Hamilton als Charles Leclerc hebben namelijk meerjarige contracten bij de Scuderia. Lees ook: Vrouw (80) verkoopt haar Mercedes voor 1 euro: nu is ze de pineut Norris begrijpt Hamiltons overstap Hamilton wordt de eerste Britse coureur bij Ferrari sinds Eddie Irvine in 1999. Hij wil zich bij namen als Mike Hawthorn en John Surtees voegen als Engels F1-kampioen in het rood. Na een moeilijke periode bij Mercedes snapt Norris de keuze van Hamilton. Op ITV’s This Morning zei hij: “Het is een cool verhaal voor hem om naar Ferrari te gaan na alles wat hij heeft bereikt. Het is een coole stap.” “Veel mensen zeiden dat het waarschijnlijk niet de juiste keuze is, en zo verder.” “Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen als ik in zijn positie zat. Het ziet er gaaf uit. Het is een geweldige stap voor hem.” “Ik weet dat hij daar met een frisse mindset naartoe wil gaan en iedereen wil laten zien dat hij nog steeds de Lewis Hamilton is die hij jarenlang was. We zullen zien.” Hamilton zelf kijkt uit naar zijn eerste race voor Ferrari. Tegen de BBC zei hij: “Ik moet mezelf nog steeds knijpen.” “Volgende week, als ik bij de race aankom, ga ik een Grand Prix starten in het rood. Wauw, ik heb niet de woorden om echt uit te leggen hoe enthousiast ik ben.” Lees ook: Toto Wolff onthult waarom hij al tien jaar podiums vermijdt Lees ook: Iedereen met een camper opgelet: vanaf 1 juli dreigen er forse boetes in Nederland Deel het artikel Waar wil je delen? Facebook LinkedIn Email Kopieer link Laatste nieuws Lees meer nieuws Autonieuws Vrouw (80) verkoopt haar Mercedes voor 1 euro: nu is ze de pineut Formule 1 Toto Wolff onthult waarom hij al tien jaar podiums vermijdt Autonieuws Iedereen met een camper opgelet: vanaf 1 juli dreigen er forse boetes in Nederland Autonieuws Deze iconische automerken bestaan niet meer: ken jij ze allemaal? Autonieuws Lidl verkoopt apparaat van 40 euro dat je auto zelf weer aan de praat krijgt Autonieuws Controleer jij of het regent voordat je op de fiets stapt? Deze weer-app is onmisbaar