Formule 1 F1-fans boos op Viaplay na tonen reclames: ‘Weg met die rotzooi’ Foto: Red Bull / Getty Images Door T. Visser 24. maart 2025 F1 nieuws Viaplay Streamingdienst Viaplay heeft zich niet populair gemaakt bij Nederlandse Formule 1-fans. Tijdens de Grand Prix van China, waar Piastri er met de winst vandoor ging kregen abonnees met het goedkopere pakket namelijk megagrote reclames in beeld te zien midden in de race. Logischerwijs reageerde veel kijkers daardoor woedend, en op social media regende het berichten van gefrustreerde fans van de Koningsklasse die hun abonnement op hebben gezegd. Viaplay bezit de exclusieve uitzendrechten voor de Formule 1 in Nederland tot eind 2029. Het bedrijf betaalde hier veel geld voor en heeft de abonnementsprijzen fors verhoogd, want een standaardabonnement kost nu 21,99 euro per maand. Dat is ruim twintig procent meer dan vorig jaar. Om de prijsverhoging te verzachten, introduceerde Viaplay een goedkoper basisabonnement. Dat kost 19,99 euro per maand. Maar daar zit een addertje onder het gras. Kijkers krijgen dan namelijk reclames te zien tijdens de uitzendingen. Volgens Viaplay zouden deze advertenties alleen op zorgvuldig gekozen momenten verschijnen. Bijvoorbeeld tijdens een Safety Car-periode, maar tijdens de race in China gebeurde dat niet. Lees ook: Aston Martin komt met officiële reactie op overstap Max Verstappen Reclames op vreemd moment Omdat er geen Safety Car op de baan kwam, werden de reclames midden in de race getoond. En dat was voor veel fans de druppel. Op sociale media regende het klachten, hieronder een bloemlezing van de Viaplay-haat op X (voorheen Twitter). Oke tijd om f1tv maar te gebruiken… bijna 20eu per maand en nog reclame.. geldrukkers #viaplay pic.twitter.com/DFTmkd3NHi— patrickDBZaddict (@patrick_dbz) March 23, 2025 Red flag @viaplaysportnl.€20 per maand om midden in een F1-race reclame te kijken? Geen stijl.Abonnement opgezegd. Overgestapt naar F1 TV Pro.Aanrader voor echte fans.#viaplay #F1 #F1TVPro #geenstijl #GPChina pic.twitter.com/fdUGNF7lCO— Hadé (@hdrondhuis) March 23, 2025 Weg met die rotzooi, reclame tijdens live F1 races… het moet niet gekker worden! En daar betaal je dan nog grof geld voor ook…. 🤮🤮 #viaplay #f1 pic.twitter.com/6OPAeZ6c4u— Rck (@Insurance010) March 23, 2025 @viaplaysportnl zijn jullie helemaal gek geworden ofzo? #viaplay pic.twitter.com/W4zFcNsPeF— thomvdv (@thomvdv) March 23, 2025 Viaplay ligt al langer onder vuur. Sinds het de Formule 1-rechten in 2022 bemachtigde en Ziggo daarmee buitenspel zette klagen kijkers over technische problemen en prijsverhogingen. De recente reclames lijken de irritatie alleen maar groter te maken. Of Viaplay zal ingrijpen is nog maar de vraag. Lees ook: Helmut Marko kondigt aan wie hem moet opvolgen bij Red Bull Lees ook: Lewis Hamilton waarschuwt Ferrari voor beslissing van George Russell Deel het artikel Waar wil je delen? Facebook LinkedIn Email Kopieer link Laatste nieuws Zie meer nieuws Formule 1 Fred Vasseur: Ferrari heeft de ingrediënten en moet gewoon aan de slag gaan Formule 1 Aston Martin komt met officiële reactie op overstap Max Verstappen Formule 1 Helmut Marko kondigt aan wie hem moet opvolgen bij Red Bull Formule 1 Lewis Hamilton waarschuwt Ferrari voor beslissing van George Russell Formule 1 Tom Coronel vertelt Nederland voor welk team Max Verstappen volgend jaar rijdt Formule 1 Sebastian Vettel ontdekt de eerste problemen bij Lewis Hamilton na overstap naar Ferrari