Formule 1 Charles Leclerc heeft genoeg van Ferrari: ‘Ik ga mijn eigen weg’ Charles Leclerc / Gettyimages Door L. Maas 11. april 2025 Charles Leclerc F1 nieuws Ferrari Er ontstaan problemen in de Ferrari-garage en Charles Leclercs recente uitspraak doet daar nog een schepje bovenop. Volgens meerdere berichten beginnen er al scheuren te ontstaan in de relatie tussen Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Lewis Hamilton. Het is een moeilijke start van het seizoen 2025 voor Scuderia, waarbij Hamiltons sprintraceoverwinning in China tot nu toe het hoogtepunt is, terwijl ze momenteel vierde staan in het constructeurskampioenschap. Leclercs vierde plaats in Japan afgelopen zondag is het beste Grand Prix-resultaat voor beiden, waarmee hij op de zesde plaats in het coureurskampioenschap komt te staan. Zijn Britse teamgenoot ligt twee plaatsen achter hem, en de hoop op een ongekende achtste F1-wereldkampioenstitel begint al te vervagen. De ingenieurs van het team werken naar verluidt hard aan het verbeteren van Hamiltons prestaties en overwegen momenteel een upgrade van de vloer op hun SF-25-auto’s. Leclerc lijkt echter moe te zijn van de aandacht die het F1-icoon krijgt. De Monegaskische coureur zou nu duidelijk hebben gemaakt aan het teammanagement hoe hij zich voelt, voorafgaand aan de race dit weekend in Bahrein. Lees ook: Populairste automerk onder senioren: een onverwachte favoriet Leclerc is het zat Volgens Corriere dello Sport heeft hij tegen teambaas Fred Vasseur gezegd: “Nu is het genoeg, ik ga mijn eigen weg.” Na de race in Suzuka uitte Leclerc ook zijn frustratie in zijn interviews, waarin hij verklaarde: “Ik reis naar Sakhir met een nieuwe benadering van de tests. Ik heb een heel duidelijke richting die ik wil volgen met betrekking tot mijn rijstijl en ik hoop dat het vruchten zal afwerpen.” Een garage gedeeld tussen twee coureurs is geen nieuw fenomeen in de F1. De situatie doet echter denken aan de vroege dagen van Hamiltons beruchte partnerschap met Nico Rosberg bij Mercedes, waar de twee coureurs op ramkoers lagen in de strijd om dominantie. Na zich naar een zevende plaats te hebben geknokt in Japan, trok Hamilton de aandacht met zijn opmerkingen over zijn nieuwe auto en zei: “Ik deed vandaag het beste wat ik kon. We misten over het algemeen prestaties vergeleken met de auto’s voor mij, vooral Mercedes, Red Bull en McLaren. “Mijn tempo was vandaag het maximale. Er zat niet meer in de auto. De onderprestatie zit dit weekend in de achterkant van de auto en het is duidelijk dat de kwalificatiepositie cruciaal is. Ik hoop dat we dichterbij zijn in de volgende race.” Lees ook: Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis Lees ook: Rood-witte tape op lantaarnpalen: Slechts enkele automobilisten weten wat het betekent Deel het artikel Waar wil je delen? Facebook LinkedIn Email Kopieer link Laatste nieuws Lees meer nieuws Autonieuws Populairste automerk onder senioren: een onverwachte favoriet Formule 1 Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis Autonieuws Rood-witte tape op lantaarnpalen: Slechts enkele automobilisten weten wat het betekent Autonieuws Nieuwe elektrische auto te zwaar voor B-rijbewijs Autonieuws 7 stoelen en 200 pk voor nog geen 14.000 euro: reusachtige SUV bestormt de markt Autonieuws Betekent geen eenrichtingsverkeer: het verkeersbord dat veel mensen verkeerd begrijpen
Formule 1 Ferrari moet het op de belangrijkste dag van het weekend zonder teambaas stellen: ligt in het ziekenhuis